close
Blogtrottr
udn最新報導
udn最新報導:24小時即時提供國內外最新新聞,立即掌握各領域最新重大訊息。 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
永豐金投廈門股交所 金管會准才做
Nov 4th 2013, 15:04

永豐金控(2890)發言人張晉源今天表示,永豐金控旗下永豐創投參與對岸「廈門兩岸股權交易中心」發起設立,目前僅簽署合作意向書,倘若金管會不准,永豐創投就不會做,等金管會准了,永豐創投才會簽署正式的契約,予以落實。

永豐創投預定投資人民幣1,000萬元,參與廈門兩岸股權交易中心設立,持股10%,這是配合永豐金證券登陸廈門合資全牌照券商策略的一環,希望建構兩岸企業雙掛牌、籌資平台,日前該發起設立儀式在對岸發布新聞,引起金管會關注,認為該項投資是否屬於金控下創投登陸投資範圍有待釐清,引發該投資「生變」之說。

張晉源對此表示,金管會關切永豐創投參與廈門兩岸股權交易中心投資,日前永豐金已經向金管會說明。由於簽署的是合資意向書,會等到金管會核准,才會簽訂正式契約,若金管會不准就不執行。初期的發起投資企業有十家,未來肯定會更多,永豐創投這項投資也是為了台商企業考量,希望可以拋磚引玉。

廈門兩岸股權交易中心的發起企業,永豐創投為唯一的台資公司,其餘九家發起陸企為國信證券、中信證券、深圳證券資訊公司、廈門金圓集團、廈門農商行、廈門創投、海西股權投資中心、廈信投資、保金投資等;其中,國信證券與永豐金證券有策略聯盟關係,金圓集團則是與永豐投信、永豐金證券分別合資基金、證券公司,前者已經獲准,將趕在明年初開業,後者則待兩岸服務貿易協議生效後送件。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yhiysbv 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()