close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-生活
>即時新聞-生活 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
自強號換氣小窗突掉落 砸到乘客腳
Jan 9th 2014, 14:52

【陳如嬌/台北報導】台鐵三一一車次自強號今晚六時從高雄新左營站開出,終點站是花蓮,該列走南迴線的列車在快到台東知本站前,有一節車廂的換氣窗突然掉下來,讓乘客嚇一大跳,窗子還砸中坐在窗旁的旅客腳部,還好該名乘客沒有大礙。台鐵表示,換氣窗可能是螺絲鬆掉,也有可能是其他原因掉下來,列車到站後會再進一步檢視。
 
台鐵表示,自強號窗戶是密閉式的,但每一節車廂有一個狹長型的換氣小窗,可以往內拉開,讓車廂內部空氣對外流通以換氣。該節車廂的換氣小窗為何突然在列車行進中鬆脫掉落,要等車輛到達終點站後,由檢修單位進一步查明鬆脫原因。
 
該列車列車長在旅客協助下,將鬆脫掉落的換氣窗裝回去,被砸到腳的旅客雖沒受傷,列車長仍關心其情況,詢問乘客是否要送醫,接受進一步檢查,因乘客表示不礙事,在台東站就下車離去。
 
台鐵這起小意外被同車廂乘客拍照、上傳台大PTT網站,也引發網友討論,有網友說可能是風太大的關係,窗子才掉下來,也有網友開玩笑表示,窗戶太冷了,想進車廂內取暖。
 
【相關新聞】台鐵自強號氣窗掉落砸母女
【更多生活新聞訊息,請加入《蘋果生活八爪魚》粉絲團】

列車長將鬆脫掉落的換氣小窗裝回去。取自網路

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yhiysbv 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()