close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
>即時新聞-最新 
Are you an avid runner? Or even just starting out?

Brooks designs high-performance men's and women's running shoes, apparel and accessories.
From our sponsors
港男走私149張龍貓皮 深圳海關遭逮
Nov 14th 2013, 14:35

【於慶中/綜合外電報導】中國深圳福田口岸海關關員,昨天(13日)在查驗一名香港男子的背包時,發現其中有三個真空壓縮袋,裡面藏有149張龍貓皮。該批龍貓皮分成3大捆,呈灰白或灰黑色,有些上面還有美麗的斑紋,摸起來非常幼細濃密,比起貂毛,手感更加柔軟輕盈。

關員查看了這名香港男子的出入境記錄,發現他先前曾多次被海關處罰。據該男子表示,自己也是受雇於人,只是賺個跑路前,將龍貓皮從香港攜帶入境中國,做工業加工用。目前,該批龍貓皮被查扣,案件仍在進一步處理中。

在香港中國被稱作「龍貓」的南美洲栗鼠,又稱為金耗子、絨毛鼠,牠是宮崎駿創作的著名動畫電影《龍貓》中卡通龍貓的原型。皇崗海關負責人表示,龍貓皮是世界公認的超級毛皮,價格昂貴,而一件上乘的皮草大衣需要100多隻龍貓的皮才能製造出來。

中國深圳海關逮捕走私149張龍貓皮的香港男子。翻攝自《中新網》

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yhiysbv 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()